Doorzoek volledige site
08 december 2011

Gispen professionaliseert thuiskantoor

Steeds meer mensen werken afwisselend op kantoor en in hun eigen woonomgeving. Op de nationale thuiswerkdag introduceert Gispen, toonaangevende leverancier van kantoorinrichting die aan het ‘nieuwe werken’ aangepast is, nu in België een doordacht assortiment aan meubilair en accessoires om de optimale thuiswerkplek in te richten en vorm te geven. Desgewenst inclusief service en onderhoud, ICT-beveiligde omgeving en verbinding met het bedrijfsnetwerk.
Steeds meer mensen werken afwisselend op kantoor en in hun eigen woonomgeving. Op de nationale thuiswerkdag introduceert Gispen, toonaangevende leverancier van kantoorinrichting die aan het ‘nieuwe werken’ aangepast is, nu in België een doordacht assortiment aan meubilair en accessoires om de optimale thuiswerkplek in te richten en vorm te geven. Desgewenst inclusief service en onderhoud, ICT-beveiligde omgeving en verbinding met het bedrijfsnetwerk.

Ideaal voor bedrijven die het ‘nieuwe werken’ omarmen, maar ook voor de vele freelancers, vrije beroepen, studenten en kleine of startende ondernemers die thuis een goed ingerichte en ergonomische werkplek willen.




De dienstverlening van Gispen maakt het opzetten van een een thuiskantoor gemakkelijk voor organisaties die hun werknemers in staat willen stellen om thuis te werken. Naast de productie en levering van meubilair, geeft een hiertoe speciaal opgeleid team van consulenten ook advies omtrent alles wat geregeld moet worden om van thuiswerken een succes te maken. Dit omvat de ICT-beveiliging van de werkplek, HR-beleid, werkorganisatie, onderhoud en beheer van het meubelpark en veel meer. Dit alles met slecht één betrachting: steeds meer mensen de mogelijkheid te geven daar te werken waar ze op dat moment het beste kunnen werken.

Gispen Huiswerk besteedt tevens aandacht voor duurzaamheid. Zo kan Gispen ook bestaand meubilair laten revitaliseren en bij medewerkers thuis installeren.


Gispen Divide

Speciaal voor Gispen Huiswerk ontwierp Iris Janssen de ideale thuiswerkplek: Gispen Divide. Gispen Divide oogt als een tafel en is werkplek en eettafel in één. Zo zorg je moeiteloos voor een opgeruimde werkplek en kun je orde van chaos scheiden. Aan het lange blad werk je, op het korte blad plaats je spullen en onder het slimme schuifblad berg je op. Het lange blad is schuifbaar en dekt, indien gewenst, de opbergbox af.

Iris Janssen studeerde recentelijk af als Industrieel Product Ontwerpen aan de Hogeschool van Rotterdam. Tijdens haar afstuderen heeft zij de nieuwe thuiswerkplek van Gispen bedacht en ontworpen. Het ontwerp werd zowel door de hogeschool als Gispen lovend ontvangen, en is inmiddels door Gispen in productie genomen. De ontwerpen van Janssen kenmerken zich door speelse, praktische, kleurrijke en vooral verfrissende elementen.


Opwaardering van de thuiswerkplek

“‘Het ‘nieuwe werken’ zorgt voor steeds meer werknemers die geregeld thuiswerken. Met ons nieuwe gamma passen we de kwaliteitsnormen van wat we doen op het vlak van kantoorinrichting toe op de thuiswerkplek. De thuiswerker krijgt nu een uitrusting die mooi design en ergonomische functionaliteit verbindt. Zo zetten we met de professionalisering van het thuiskantoor een reuzenstap vooruit’, zo zegt Patrick Windels, General Manager van Gispen België.


Thuiswerken: 5 voorwaarden voor succes




 1.    Maak duidelijke afspraken met je werkgever

Ga je slechts zeer sporadisch thuiswerken, of op regelmatige basis, elke week één dag bijvoorbeeld? Alles kan, zolang jij en je werkgever er een akkoord over hebben. Duidelijke afspraken verhinderen vervelende misverstanden en niet ingeloste verwachtingen achteraf. En uiteraard horen ook afspraken met collega’s hierbij. Jouw thuiswerk mag hun werk niet bemoeilijken.

2.    Plan nauwgezet

Wie geregeld thuiswerkt, heeft alle belang bij een goed time-management. Best worden ruim vooraf de thuiswerkdagen in de agenda ingelast, zodat je dan efficiënt op andere dagen kunt inplannen wat je thuis niet kunt doen.

3.    Vergelijk en evalueer

Ga na enkele malen thuiswerken na welke taken je met meer succes kunt afwerken op kantoor en welke beter lukken in je thuiskantoor. Sommige zaken gaan sneller vooruit als je ze rustig thuis kunt verrichten, maar voor andere taken heb je toch vooral interactie met de collega’s nodig om op te schieten.

4.    Richt een thuiskantoor in

Thuis werken op de sofa of op de hoek van de keukentafel is geen goed idee. Richt voor jezelf een thuiskantoor in – ideaal is een afgesloten ruimte, als dat niet kan een aparte hoek in de woonkamer bijvoorbeeld – waar de kans op verstrooiing minimaal is. Een voordeel van een fysiek afgescheiden ruimte is dat wanneer het werk er op zit, je de deur kunt dichtdoen en helemaal ontspannen. Ga ook voor kwaliteit in het meubilair: net als op kantoor ben je best af met ergonomische uitrusting. Een goede stoel en werkblad op de correcte hoogte verzekeren een gezonde houding die lichamelijke klachten buiten de deur moet houden. Wie comfortabel werkt, levert goed werk af.

5.    Beveilig je werkplek

Dat je op sommige dagen thuiswerkt verandert niks aan het feit dat je met vertrouwelijke gegevens aan de slag bent, die beveiliging verdienen. De IT-afdeling weet best welke maatregelen moeten genomen worden om veilig te werken; volg die nauwgezet op. En vertrouwelijke papieren gooi je uiteraard niet in de bak met de oude kranten.

GERELATEERDE DOSSIERS