Doorzoek volledige site
03 maart 2015

Renson is Trends Gazellen Ambassadeur in de categorie middelgrote ondernemingen

Renson Sunprotection-Screens mag zich Trends Gazellen Ambassadeur voor de provincie West-Vlaanderen noemen, dit in de categorie van de middelgrote ondernemingen. De specialist in doekzonwering uit Waregem werd als uitmuntende onderneming geselecteerd uit die Westvlaamse bedrijven, die in de periode van 2009-2013 het snelst gegroeid zijn qua omzet, personeel en cashflow. 

Gedelegeerd bestuurder Paul Renson wijdt de sterke groei aan een combinatie van factoren: de overgang van productie- naar kennisbedrijf, innovatie en communicatie, de globalisatie en de flexibiliteit van een familiebedrijf. Recent werden opnieuw de Trends Gazellen en hun Ambassadeurs verkozen. De Trends Gazellen zijn snelgroeiende bedrijven die een belangrijke bijdrage leveren aan de economische dynamiek van hun provincie. Per provincie werden 200 bedrijven geselecteerd, die in de periode 2009-2013 het snelst gegroeid zijn qua omzet, personeel en cashflow. Ze werden onderverdeeld in 3 categorieën: kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Uit deze lijst van bedrijven werd per categorie 1 uitmuntende onderneming als Trends Gazellen Ambassadeur verkozen.

Renson Sunprotection-Screens, een business unit van de Renson Groep, werd de Trends Gazellen Ambassadeur van West-Vlaanderen in de categorie middelgrote ondernemingen. In het verleden werd de business unit Renson Ventilation al meerdere keren Ambassadeur in de categorie middelgrote en grote ondernemingen. Een beter bewijs voor de formidabele groei van de specialist in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen uit Waregem kan nauwelijks geleverd worden.

 

Groei in omzet en personeel, uitbreiding van de faciliteiten

Renson kent een gestage groei in alle business units (Ventilation, Sunprotection-Projects, Sunprotection-Screens, Outdoor Solutions en Argent Alu). In 2013 overschreed de omzet van het familiebedrijf met ca. 650 medewerkers de kaap van de €100 miljoen. Vorig jaar noteerde Renson opnieuw een omzetstijging van 25 % en voor 2015 verwacht de directie een verdere groei. Om de groei dit jaar en in de toekomst te realiseren, is Renson continu op zoek naar nieuwe krachten. Zowel in de productie als bij de bedienden zijn de laatste drie jaar meer dan 200 nieuwe medewerkers gestart en voor dit jaar is de firma opnieuw op zoek naar nieuwe werknemers.

“Ook de faciliteiten werden de laatste jaren gevoelig uitgebreid,” vertelt CEO Paul Renson. “Zo openden wij in 2013 ons experience en meeting center EXIT 5, een showroom waar particulieren en professionals terecht kunnen voor alle informatie over ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen. Een auditorium en een opleidingscentrum zorgen ervoor dat wij onze innovaties ook sneller en efficiënter naar de markt kunnen communiceren.” Vorig jaar bouwde de firma een nieuw landschapskantoor en een testcentrum voor de R&D-afdeling. Een team van zowat 60 R&D medewerkers, 10 % van het volledige personeelsbestand, is dagelijks bezig met de ontwikkeling van innovatieve oplossingen en de optimalisatie van bestaande systemen. Ook de productie werd uitgebreid en uitgerust met een nieuwe lakstraat en nieuwe bewerkingscentra. Renson nam, tot slot, ook een volledig nieuw logistiek centrum met een oppervlakte van 12.000 m² in gebruik.