Doorzoek volledige site
06 juli 2015 | RIK NEVEN

Meten is weten – een nieuw telsysteem voor onze statistieken

Om u als klant een duidelijk en betrouwbaar zicht te geven op het aantal views en clicks van uw fiches, artikels en banners, heeft Architectura.be geïnvesteerd in een geavanceerde tool op basis van Google Analytics en Google DFP. Voortaan kunnen onze salesverantwoordelijken u dus een veel gedetailleerder en juister rapport overhandigen over uw aanwezigheid op onze site. 

Tot enkele maanden geleden werden de bezoekers van de bedrijfsfiches bijgehouden op basis van een maatsoftware. Dat systeem voldeed niet meer omdat spiders of bots dit systeem zwaar beïnvloedden. Daarom is onze IT'er aan de slag gegaan om een performanter systeem te ontwikkelen dat niet alleen juistere informatie oplevert, maar ook veel meer relevante gegevens toont. Voortaan zal u bijvoorbeeld ook kunnen zien welke projectfiches, artikels en dossierartikels het meest bezocht werden. 

Het systeem staat sinds kort volledig op punt. Daardoor kunnen we na het bouwverlof exacte cijfers en statistieken doorgeven van de jongste maanden.

Het oude telsysteem kon enkel bannerclicks registreren. Nu worden naast de bannerclicks ook bannerimpressies geregistreerd.

Een ander leuk gegevens is dat het we nu ook een overzicht kunnen geven van artikels en/of projecten waar het bedrijfslogo het meest is getoond.