Doorzoek volledige site
17 september 2015

Renson genomineerd als finalist van ‘Onderneming van het jaar 2015’

Renson, trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, is één van de vier finalisten, die dingen naar de titel van ‘Onderneming van het jaar 2015’. Deze bekroning zet unieke bedrijven in de spotlight omwille van hun ondernemerschap, gedurfde visie, deugdelijk bestuur, internationalisatie en geëngageerd teamwork. De uiteindelijke winnaar wordt op 20 oktober bekend gemaakt.

‘Onderneming van het jaar’ is de meest begeerde business bekroning van ons land. Deze titel is weggelegd voor Belgische ondernemingen, die zich onderscheiden op het vlak van ondernemerschap, innovatie, strategie, doorzettingsvermogen, internationalisatie en verantwoord bestuur. Een onafhankelijke jury bepaalt aan de hand van de ingediende dossiers, welk bedrijf zich op 20 oktober a.s. uiteindelijk ‘Onderneming van het jaar 2015’ mag noemen.

 

"Juiste keuzes"

Renson werd genomineerd als één van de vier finalisten voor deze titel van ‘Onderneming van het jaar 2015’. Dit familiebedrijf uit Waregem is een trendsetter in ventilatie, buitenzonwering en terrasoverkappingen. Door de intelligente combinatie van ventilatie en zonwering streeft de specialist naar een gezonde en comfortabele leef- en werkomgeving. Ventilatie zorgt voor een goede luchtkwaliteit in gebouwen, terwijl een efficiënte zonwering de gebruiker toelaat om de zon te beheersen en zo oververhitting te voorkomen. “Wij zijn heel trots met deze nominatie,” stelt CEO Paul Renson. “Dit is een nieuw bewijs dat wij als bedrijf de juiste keuzes maken met onze visie, onze drang naar innovatie en de internationalisatie.”

 

125 miljoen euro

Renson kent al heel wat jaren een continue groei in omzet. Zo werd in 2013 de kaap van 100 miljoen EUR overstegen en groeide de firma vorige jaar verder naar 125 miljoen EUR omzet. Renson telt vandaag zowat 650 medewerkers, waarvan meer dan 60 in R&D. Innovatie staat immers centraal en deze medewerkers zijn dan ook dagelijks bezig met de ontwikkeling van nieuwe systemen en de optimalisatie van bestaande producten. “In de laatste 3 jaar zijn zowat 150 nieuwe mensen in dienst genomen, zowel arbeiders als bedienden. Wij hebben ook meer dan 70 buitendienstmedewerkers en een netwerk van partners wereldwijd, die de lokale markt ondersteunen,” vult Johan Debaere aan. “Wij investeerden ook fors in de uitbreiding van onze faciliteiten met het experience en meeting center Exit 5, een opleidingscentrum, nieuwe kantoren en een testcentrum voor onze R&D-afdeling, een uitbreiding van de productiecapaciteit, inclusief nieuwe machines en een bijkomende lakstraat, en een logistiek centrum met een oppervlakte van 12000 m².”