Doorzoek volledige site
30 september 2015 | KEVIN MOENS

Kledingwinkel realiseert 10% meer omzet met Limbic Lighting van Zumtobel

Illustratie | Zumtobel

In het Gerry Weber-filiaal in Herford, Duitsland, voerde Zumtobel een opmerkelijke veldtest uit. Om het cliënteel van de kledingwinkel optimaal aan te spreken, installeerde de lichtproducent een ledspotverlichting op basis van het Limbic Lighting-concept. Het resultaat: een omzetstijging van 10%. 

De geïnstalleerde ledspotverlichting stond garant voor een vriendelijke, heldere atmosfeer en een warme kleurtemperatuur van 3000 Kelvin. Over een periode van twee maanden werd het algemene koopgedrag voor en na de installatie van het nieuwe lichtontwerp gevolgd. Bovendien werd voor dezelfde testperiode de omzet van het testfiliaal vergeleken met die van een referentiefiliaal. 

 

Omzetstijging 10%

Het resultaat is duidelijk: de aanpassing van de lichtsituatie aan de lichtpreferenties van de specifieke doelgroep leverde in vergelijking met het referentiefiiaal binnen dezelfde tijdspanne en bij de specifieke doelgroep een omzetstijging van 10 % en een evenredig hogere gemiddelde omzet per klant op.

Meer info over de studie vindt u hier terug.