Doorzoek volledige site
09 maart 2016 | MICHEL VAN DEN BOSCH

Producenten minerale isolatie zetten troeven in de kijker

Begin 2016 lanceerden de producenten van minerale isolatie Isover, Knauf, Foamglas, Ursa en Rockwool een campagne om de unieke troeven van hun producten in de verf te zetten. Zo heeft minerale isolatie een langere levensduur dan de gemiddelde levensverwachting van een woning én biedt het een unieke combinatie van uitstekende thermische, akoestische, ecologische en brandwerende eigenschappen.

Volgens de producenten beantwoordt minerale isolatie aan de basisbehoeften zekerheid, veiligheid, comfort en milieuvriendelijkheid. Vandaar de keuze voor een groen hart als eyecatcher van de campagne. De boodschap is evident: kiest u met uw hart, dan kiest u voor minerale isolatie. En indien u kiest met uw verstand trouwens ook!

 

Duurzaam en comfortabel

Minerale isolatie behoudt zijn kwaliteiten gedurende minstens 75 jaar. Het marktaanbod omvat een efficiënte oplossing voor elke toepassing, van kelder tot dak, van voor- tot achtergevel, van vloer tot zoldering. Minerale isolatie biedt niet alleen maar thermisch comfort, het beschermt u ook tegen storende geluidshinder. Daardoor is het extra aangenaam wonen en leven in huis. En gezond, want het materiaal neemt geen vocht op.

 

Mens- en milieuvriendelijk

Op milieugebied scoort minerale isolatie net zo goed als bio-ecologische isolatie. Er wordt gebruikgemaakt van recyclagemateriaal als grondstof, aangevuld met overvloedig beschikbare natuurlijke grondstoffen, zoals zand en basalt. De producten kunnen bovendien zelf ook gerecycleerd worden. En brandveiligheid is ook belangrijk, zegt u? Het materiaal is onbrandbaar, beperkt branduitbreiding, veroorzaakt nauwelijks of geen rook en er komen geen toxische gassen vrij bij brand. Dus u kunt op beide oren slapen.

 

Ongeziene kwaliteiten

Hoewel de minerale isolatie vaak verborgen zit achter een bekleding, zijn de kwaliteiten echt voelbaar . Precies wat de MWA (Mineral Wool Association Benelux een samenwerkingsverband tussen vijf Nederlandse en Belgische producenten van glaswol, rotswol en cellenglas) met deze campagne willen aantonen.

 

GERELATEERDE DOSSIERS