Doorzoek volledige site
14 maart 2016 | AARON EERDEKENS

Voegen en vullen met Knauf

Illustratie | Knauf
Illustratie | Knauf
Illustratie | Knauf
Illustratie | Knauf
Illustratie | Knauf

Midden maart lanceert Knauf een compleet nieuw assortiment voor het herstellen en afwerken van elk type ondergrond. Repafill is een brede reeks van producten in pasta- of poedervorm die dienen voor het vullen van scheuren en gaten. Voor Knauf is dit geen stap in een totaal onbekende wereld, maar niettemin een uitbreiding van de activiteit in een nieuw marktsegment. Knauf stelt het assortiment voor de eerste keer voor op de Knauf Discovery Days.

Het Repafill assortiment bevat maar liefst 50 producten en 88 verschillende uitvoeringen voor het herstellen of voorbereiden van elk type ondergrond. Voor elke toepassing is er een passend product in de vorm van poeders, gebruiksklare pasta’s en plamuren. Deze kunnen worden gebruikt voor het vullen van gaten, scheurtjes en naden, het egaliseren en reinigen van oppervlakken en zelfs het verwijderen van residu.

 

Nieuw marktsegment

Knauf Repafill zal vanaf medio maart bij de bouwmaterialenhandels, decoratie- en verfspeciaalzaken en DHZ-zaken in de rekken staan. Als specialist in gipspleisters en gipsplaten, gevelisolatiesystemen en cementgebonden producten komt Knauf op een aanverwant maar nieuw terrein.

“We gaan er alles aan doen om zowel op vlak van product als van ondersteuning onze plaats op deze markt te verdienen”, zegt Juan Miranda, Retail Director van Knauf Benelux. Knauf zet voor deze nieuwe specialiteit tevens een gespecialiseerde logistieke partner in.

 

Duidelijk en overzichtelijk

Ook op het vlak van verpakkingen brengt Knauf duidelijkheid voor de consument en retailer. Alle producten worden volgens een duidelijk concept gegroepeerd en genummerd. Gipskarton en -ondergronden worden gelabeld met de letter A, cement, beton en metselwerk met de letter B, hout met de letter C en diversen met de letter D. Dit maakt het voor de consument gemakkelijker om een product terug te vinden volgens de ondergrond die ze met het product willen bewerken. Een bijkomend voordeel is dat hierdoor de rekken ook op orde worden gehouden", zegt Miranda.

 

Communiceren met consument

Zowel op de website van Knauf als op de touchscreens in het verkooppunt kan de consument in vier eenvoudige clicks meteen het gepaste product vinden. Verder hebben alle verpakkingen een QR-code. Die leidt momenteel al naar onder meer de technische fiche en de veiligheidsfiche, maar biedt ook de mogelijkheid om op termijn via toepassingsfilmpjes veel meer te communiceren met de consument .

GERELATEERDE DOSSIERS