Doorzoek volledige site
06 april 2017 | MICHEL VAN DEN BOSCH

Derbigum vervoegt kenniscentrum "De Vijfde Gevel"

Derbigum, de Belgische fabrikant van bitumen dakbanen, vervoegt de Vijfde Gevel, het cobranding kenniscentrum en communicatieproject dat zich toespitst op alles wat er zich op en rond het platte dak gebeurt.

De Vijfde Gevel is het co-branding kenniscentrum en communicatieproject voor partners die A-merken met niet-concurrentiële productlijnen en diensten op en rond het platte dak aanbieden. Het stelt zich tot doel objectief kennis te delen binnen een uitgebreid netwerk van al wie op één of andere manierbetrokken is met de visie “Haal méér uit uw dak”. Hiervoor communiceert de Vijfde Gevel met architecten, studiebureaus, aannemers, professionele bouwheren en bij uitbreiding met het volledige bouwteam. Waar nodig worden de lokale, regionale en federale overheden bij het communicatieproces betrokken.

Derbigum® heeft nu dit collectief vervoegd als partner in waterdichting voor platte daken. In deze hoedanigheid zal Derbigum tijdens de events van de Vijfde Gevel niet over merken communiceren, maar wel over producten, systemen en oplossingen. Elke partner communiceert over 1 bepaalde productlijn.

 

Inspiratie en creativiteit

De jarenlange ervaring van Derbigum in bitumineuze dakbanen en zijn strategie inzake innoverende en duurzame oplossingen zullen zeker een pluspunt zijn. De bedoeling is immers niet alleen inspirerend te werken voor bouwprofessionals zoals architecten, studiebureaus en andere, maar ook om binnen het collectief zelf creatieve ideeën aan te reiken.

Via de Vijfde gevel kiezen de partners voor een centraal communicatieplatform en voor een neutrale ondersteuning, logistiek en dispatching. Tijdens deze kennisdelingsopdracht worden de partners begeleid door een wetenschappelijk team, een klankbordgroep en een sprekersnetwerk. Het is Claerhout nv Communicatiehuis dat alles in goede banen leidt en de nodige communicatie en actie op touw zet en opvolgt.

GERELATEERDE DOSSIERS