Doorzoek volledige site
28 september 2017 | MICHEL VAN DEN BOSCH

Schindler geeft met myPORT transit management een nieuwe dimensie

In een toenemende wereldbevolking zal het cruciaal zijn om de infrastructuurbehoeften te minimaliseren zonder daarbij in te boeten in een duurzame mobiliteit waar gemeenschappen opgebouwd kunnen worden en werk, recreatie, woongelegenheid en essentiële dienstverlening allemaal gemakkelijk bereikbaar zijn en blijven. Met dit vraagstuk voor ogen heeft Schindler een nieuwe dimensie gegeven aan het begrip “Transit Management” en een volledige nieuwe benadering uitgewerkt van hoe het vervoer van passagiers van de ene locatie naar de andere binnen een gebouw of campus zou kunnen verlopen.

De PORT & myPORT-technologie van Schindler is specifiek ontworpen om snel, gemakkelijk, betrouwbaar en een veilig transport van punt A naar punt B mogelijk te maken. Dit resulteert in een unieke gebruikerservaring zoals nog nooit eerder gezien of toegepast. De communicatietechnologie verwerkt in de PORT-terminals – een aanraakscherm met hoge resolutie, een microfoon, een kaartlezer en een luidspreker – detecteren zelfs de personen op hun aanwezigheid om zo energie te besparen daar waar mogelijk.

 

Personalisering

Het eerste wat opvalt bij het gebruik van een PORT liftsturing, is de personalisering die het systeem voor elke gebruiker mogelijk maakt. Het standaard numerieke toetsenbord is vervangen door voor de passagier relevante gegevens. Zo kunnen aanvragen vlotter worden ingediend en afgehandeld. Deze gegevens kunnen worden gegenereerd door een kaart, of gewoon afhangen van waar de passagier zich bevindt en waar hij het recht heeft naartoe te gaan. Meer nog, indien de leerfunctie geactiveerd is, kan PORT de voorkeuren van een passagier leren kennen naarmate die het systeem in de loop van de dag gebruikt en dan klaarstaan om bestemmingen voor te stellen, gerangschikt volgens waarschijnlijkheid, tijd & locatie.

Het systeem kan zelfs voorzien in een aanraakvrije bediening, een ECO-Modus voor energie besparing, het vermijden van doorgeven van kaarten aan anderen, alsook het deblokkeren van de kaart, na onrechtmatig gebruik ervan om maar enkele mogelijkheden te noemen.

 

Convenience is luxe

myPORT daarentegen is de kers op de taart en het summum van de ultieme beleving in een gebouw.  Stel je even voor:  Zonder sleutels of kaarten noch pincodes ga je van je voordeur of parkeergarage naar je verdieping. Je lift werd automatisch voor je klaargezet en als je aan je appartement komt hoef je enkel binnen te wandelen. Convenience is luxe. Het maakt niet uit waar je bent, met één druk op de knop van je smartphone laat je bezoekers binnen, geef je ze een lift en misschien zelfs toegang tot je appartement en dat met een visuele controle op je bezoeker. Je kan alles netjes vastleggen binnen de myPORT applicatie.

Veiligheid verzekerd door jouw persoonlijk pincode of touch-ID op jouw telefoon. myPORT kan ook in combinatie met nummerplaatcontrole. Zo rij je vlotjes je parking binnen, ook als je die dag met een vervangwagen en andere nummerplaat onderweg was.

GERELATEERDE DOSSIERS