Doorzoek volledige site
23 november 2017

Schindler integreert Bringme-pakjesautomaten

Meer en meer ontwikkelaars en architecten beseffen dat de klassieke brievenbus totaal voorbijgestreefd is en van bij de start bewoners dagelijks opzadelt met problemen. Het missen van leveringen van online bestellingen & boodschappen en het lopen naar een postkantoor om pakketten af te halen of een miskoop te retourneren. Minstens even vervelend zijn koeriers die hopeloos op zoek zijn naar manieren om hun leveringen achter te laten waardoor andere bewoners lastiggevallen worden en koeriers ongevraagd ronddwalen in gemeenschappelijke delen van het gebouw. Liftenbouwer Schindler biedt met BringMe Box een oplossing

“We zien deze evolutie al een tijdje maar tot op vandaag worden er vooral appartementsgebouwen neergezet die hier totaal geen rekening mee houden. Het gevolg is een gebrek aan veiligheid, rommelige inkomsthallen en een algemeen gebrek aan comfort voor de bewoners. Met deze samenwerking maken we daar een einde aan,” zegt Annick Martin, CEO Schindler Benelux. “Door de Bringme Box te voorzien in de nabijheid van onze liften bieden we een totaaloplossing voor residentiële gebouwen die al deze problemen opvangt. Van bij de toegang van het gebouw zorgt een slim en veilig systeem voor een nieuwe bewonerservaring waarbij onze basiswaarden comfort, veiligheid en service centraal staan.

 

De samenwerking tussen Bringme en Schindler.

Bringme voorziet via zijn slimme box een geautomatiseerde conciërgedienst die voor de bewoners pakketjes kan ontvangen, aftekenen en bewaren, maar ook retourneren en verzenden. Bringme faciliteert zelfs dienstverlening-aan-huis zoals de droogkuis, de sleutel voor de poetsvrouw klaarleggen, enz. Het slimme geconnecteerde netwerk dat ontstaat als Bringme en Schindler hun technologieën combineren, verhoogt het comfort én de veiligheid voor alle bewoners. Zij zullen voor iedere leverancier en bezoeker afzonderlijk kunnen bepalen wanneer ze het gebouw mogen betreden en welke delen van het gebouw dan toegankelijk zijn. Zo moet iemand die een pakketje komt leveren enkel in het sas zijn, terwijl bijvoorbeeld de loodgieter enkel toegang krijgt tot de ondergrondse berging en de verdieping van het gebouw waar hij de herstelling moet uitvoeren.

Om het comfort van bewoners te optimaliseren, gaat de samenwerking tussen Bringme en Schindler dus verder dan een commerciële samenwerking. Het door Bringme ontwikkelde Last Inch Operating System (LIOS) wordt geïntegreerd met de toegangscontrole en de bestemmingsbesturing van de Schindler Port & myPort-technologie. Zo bouwen beide merken aan een geconnecteerd netwerk binnen elk gebouw.

 

Internationale ambities op grote schaal

Voor Bringme maakt de samenwerking deel uit van haar groeistrategie waarin internationalisering en opschaling centraal staan. Vandaag zijn er in meer dan 750 bedrijven en gebouwen Bringme Boxen geïnstalleerd. De samenwerking met Schindler zal in een eerste fase worden uitgerold in België, Nederland en Luxemburg. Jo Vandebergh, CEO van Bringme: “De samenwerking met Schindler kadert perfect in onze groeistrategie. Om nóg sneller op te schalen hebben we internationale betrouwbare partners nodig. Wij zijn daarom bijzonder gelukkig met Schindler, een topbedrijf dat de markt en de tijdsgeest perfect begrijpt en tot actie overgaat."