Doorzoek volledige site
27 augustus 2020

Abscis Architecten: ‘Het is een voordeel dat het product van onze arbeid een hoge visibiliteit heeft’

Illustratie | Abscis Architecten

Ook of zeker architecten moeten hun pr verzorgen. Welke offline mediakanalen schakelen ze daarvoor in? Dat was een van de vragen die aan bod kwam in de enquête die architectura.be uitwerkte rond communicatie van en naar architecten. De resultaten werden onlangs al kort besproken op onze website. In de whitepaper die architectura.be hierover binnenkort uitbrengt, laten we ook de architecten zelf hun licht schijnen op het onderzoek. Abscis Architecten nam offline communicatie onder de loep.

“We streven ernaar om Abscis Architecten kenbaar te maken via de projecten die we realiseren. Werfdoeken en -borden passen het best binnen deze filosofie. Als architecten hebben we het voordeel dat het product van onze arbeid veelal een hoge visibiliteit heeft. Het speelt zich af in de publieke ruimte, is het best te beoordelen vanuit een ruimtelijke dimensie en in de context waarin het gebouwd wordt. We merken echter meer en meer dat het niet evident is tussen alle verschillende bouwpartners nog een zichtbare plaats voor onze werfdoeken te vinden. Daar waar de visibiliteit het hoogst is, willen alle betrokkenen graag een goede plaats en het is veelal de aannemer die werf inricht. 

Naast signalisatie aan onze werven, verlenen we uiteraard steeds onze medewerking voor de inhoudelijke artikels die over onze projecten verschijnen. Met onze projecten proberen we maximaal onze visie uit te dragen, en deze artikels geven ons de kans hier bijkomende duiding over te geven. We krijgen steeds vaker de vraag om hier, gezien de publicitaire waarde, ook voor te betalen, of om er dan een bijkomende publicitaire advertentie bij te plaatsen. Hierin zijn we principieel en we maken hiervoor geen budgetten vrij, want dit wringt met onze missie en de deontologie als architect. We trachten met onze projecten, samen met de klant steeds een maatschappelijke meerwaarde te creëren en hierin willen we continu investeren.“

 

Info over de enquête - interesse in deze publicatie?

Deze bespiegeling van Abscis Architecten maakt deel uit van de whitepaper die Redactiebureau Palindroom binnenkort zal uitbrengen over de resultaten van een enquête waarin zowel de eigen communicatie van architecten (website, social media, fotografie,….) als de communicatie naar architecten (vakbladen, websites, beurzen,…) onder de loep genomen worden. Verder werden ook vragen gesteld rond de visie op en ervaring met labels, circulair bouwen en BIM. Geïnteresseerd in deze whitepaper? Laat het ons weten via info@architectura.be.