Doorzoek volledige site
17 mei 2013 | JANNES ZWAENEPOEL

Renovatieblog Gijbels vindt locatie pand belangrijk

Joël Melaerts van Renovatieblog Gijbels hecht veel belang aan de locatie van een bedrijf. Het is dan ook een belangrijk argument bij het al dan niet renoveren van een gebouw.
Joël Melaerts van Renovatieblog Gijbels hecht veel belang aan de locatie van een bedrijf. Het is dan ook een belangrijk argument bij het al dan niet renoveren van een gebouw.

Het belang van een degelijke locatie van je bedrijfsgebouw mag je niet onderschatten. Niet alleen voor jou en je personeel, maar ook voor je klanten, zeker in de verkoop en retail. De plaats waar je verkoopt, is afhankelijk van de plaats waar jouw klant wil kopen. Vestig je dus waar jouw klant jou het liefst wil vinden. Die gouden raad geeft Peter Desmyttere mee aan zijn lezers.

Een waarheid als een koe waar wij ook vaak mee geconfronteerd worden. Renoveren is niet altijd de gemakkelijkste beslissing, maar een goede locatie maakt het de moeite waard om een renovatie te overwegen.

Renovatie werkt huidige tekortkomingen weg
Staar je zeker niet blind op de tekortkomingen van het gebouw. Die kunnen we wegwerken dankzij een doelmatige renovatie. Een mooi voorbeeld is de renovatie van tegelhandel Salva Carro in Vilvoorde. Als je de voor-foto bekijkt, begrijp je dat dit bedrijfsgebouw eerder klanten afstoot dan aantrekt. De zaakvoerder nam evenwel de moedige en verstandige beslissing om de bestaande locatie niet te verlaten en het gebouw drastisch te laten aanpakken door ons.

Als je op dezelfde locatie blijft, is het noodzakelijk maar allesbehalve evident om de winkel gedurende de bouwwerken toegankelijk te houden voor de klanten. Met een doordachte fasering is veel mogelijk. Wat op het eerste zicht niet realiseerbaar lijkt, kan door een renospecialist wel mogelijk gemaakt worden.

    
Salva Carro, Vilvoorde



Aankoop gebouw

Maar ook als je op zoek bent naar een nieuw pand, mag je het belang van de locatie nooit onderschatten. Wanneer bedrijfsleiders moeten kiezen tussen meerdere panden laten ze vaak hun keuze vallen op het gebouw in beste staat en waar minder ingrijpende verbouwingswerken moeten gebeuren. Vaak is dit op lange termijn niet de beste keuze. Verbouwen zal je toch moeten doen en het verschil tussen kleine aanpassingswerken of een verregaande renovatie blijkt op het einde van de rit vaak minder groot als aanvankelijk gedacht.

Op korte termijn is kiezen voor een afgeleefd gebouw misschien een moeilijke keuze, maar op lange termijn is het een zegen voor jou, je personeel en je klanten.


Met dank aan Desmyttere marketingadvies.
Overgenomen van Gijbels Renovatieblog.