Doorzoek volledige site
09 juni 2013 | JANNE VANNESTE

I Am Architect 2013: Social media en architectuur

Na “wat heeft een architect aan sociale media en netwerksites?” wordt de vraag gesteld “hoe ga je als architect nu concreet te werk op sociale media?” Met de lezing op I Am Architect 2013 probeert social media manager van Architectura, Janne Vanneste, alvast een antwoord te bieden op deze vraag.
Na “wat heeft een architect aan sociale media en netwerksites?” wordt de vraag gesteld “hoe ga je als architect nu concreet te werk op sociale media?” Met de lezing op I Am Architect 2013 probeert social media manager van Architectura, Janne Vanneste, alvast een antwoord te bieden op deze vraag.




Wat heeft een architect aan sociale media en netwerksites?

Uit recente cijfers van een onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat meer en meer marketeers in de bouw- en installatiesector reeds een antwoord hebben gevonden op deze vraag en het nut inzien van sociale media. Ondanks de dalende marketingbudgetten, gaan marketeers in de bouw- en installatiesector de beperktere budgetten anders inzetten. We zien een verschuiving in de uitgaven van traditionele, offline media zoals advertenties en vakbeurzen naar online communicatie zoals sociale media en de eigen website. In de toekomst wordt verwacht dat deze verschuiving enkel zal toenemen.


Hoe ga je als architect nu concreet te werk op sociale media?

Met de lezing op I Am Architect tijdens de sessie om 17u50 probeert kersverse social media manager van Architectura, Janne Vanneste, alvast een antwoord te bieden op deze vraag. De lezing wordt zeker niet het zoveelste sociale media goeroe-verkooppraatje. Met enkele do’s en don’ts, tips en tricks en concrete voorbeelden uit de Belgische architectuurscène wordt aangetoond hoe je als architect concreet te werk gaat op sociale media.
 
Een overzicht van het dagprogramma van I Am Architect 2013 vindt u hier.