Doorzoek volledige site
19 mei 2014 | DAAN WAUTERS

The Heating Company loopt warm voor Vasco

Volgens CEO Patrick Nijs moet Vasco vooral inzetten op vernieuwing.

Sinds 1 mei 2014 werkt The Heating Company, onderdeel van de groep Vaessen Industries, onder de naam Vasco Group. Hiermee gaat het bedrijf verder met de naam van zijn bekendste merk. Volgens CEO Patrick Nijs betekent het echter meer dan dat. “In deze snel veranderende tijd is een duidelijk en rechtlijnig profiel meer dan ooit een prioriteit.”

Voortrekkersrol
Tot nu toe bestond The Heating Company als een overkoepeling voor zowel de radiatormerken Vasco, Brugman, Thermic en Superia als een assortiment van vloerverwarming en ventilatie. Het bedrijf kiest echter voor een nieuwe naam omdat het zich meer wil profileren als totaalaanbieder voor het binnenklimaat. Als Vasco Group biedt het een gamma aan design- en paneelradiatoren, handdoekdrogers, vloerverwarmers en ventilatie aan. De drijfveer voor de verandering ligt volgens Nijs niet enkel in de grotere bekendheid van Vasco. “Innovatie wordt hét terrein om het verschil te maken in een tijd waar klimaattechnologie steeds sneller evolueert. We willen daarin een voortrekkersrol opeisen. Vasco heeft op dat gebied al een sterke reputatie, als kwaliteits- en designmerk ‘made in Belgium’.” Deze filosofie reflecteert zich volgens de CEO dan ook in de nieuwe visie die ‘Thinking Ahead’ luidt. Onder deze slogan wilt het bedrijf het wonen in de toekomst mee bepalen en vormgeven "met innovatieve ideeën voor een efficiënt omgaan met grondstoffen, voor betere technologieën en producten voor de eindgebruiker".

A Vasco brand
De naamsverandering zou daarnaast voor een reducering van de productiekosten zorgen, de marketing eenvoudiger maken en meer ruimte creëren voor productontwikkeling. Nijs garandeert echter dat al hun sterke merken niet als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen, maar gelabeld worden met het bijschrift ‘a Vasco brand’. "Als een soort kwaliteitslabel."