Doorzoek volledige site
28 november 2014 | HANNE GOOSSENS

Belgisch interieurbureau King George wint in Londen de World Retail Awards

Illustratie | King George
Illustratie | King George
Illustratie | King George

King George, een creatief agentschap uit Sint-Niklaas, heeft eind oktober in de Saatchi Gallery in Londen de World Retail Awards gewonnen voor zijn Concept Fashion Store in Lochristi bij Gent. Het creëerde het beste winkelinterieur van 2014 en liet zo zeshonderd kandidaten van over heel de wereld achter zich. 

Het bedrijf King George bedenkt nieuwe concepten voor interieur en lifestyle. Daarnaast verzorgt het agentschap huisstijlen, pr-campagnes en events voor design- en foodklanten, onder andere voor Nestlé en Whirlpool.

De World Retail Awards is een belangrijke internationale onderscheiding en wordt gezien als de meest prestigieuze award ter wereld voor winkelinrichting. De internationale jury verkoos King George boven andere finalisten zoals Oscar De la Renta uit Milaan en Lafayette uit Beijing. Ze vond het concept van het interieurbureau het origineelste en het meest vernieuwende.

 

Bloemenverleden

Volgens managing director Nicolas Block was de jury vooral fan van het bloementhema in de shop, dat verwijst naar het bloemenverleden van de gemeente. Ook vond de jury dat de Concept Fashion Store in Lochristi antwoord biedt op de retailuitdagingen van de toekomst. De winkel heeft een doorgedreven belevingsinrichting om de concurrentie met internetshoppen aan te gaan. Een week voordat het bedrijf de World Retail Awards in de wacht sleepte voor de Concept Fashion Store, won het in Brussel de BLSC-award voor Beste nieuwe retailconcept van de afgelopen twee jaar voor dezelfde shop.

GERELATEERDE DOSSIERS