Triflex-bedekking voor parkeerdak Porsche-garage in Wommelgem

Het plaatsen van het geïsoleerde systeem.
Aanbrengen van de Triflex primer
De hemelwaterafvoer, noodoverloop en opstand 
worden waterdicht ingewerkt.
Het volledig gewapend en scheuroverbruggend 
membraan wordt aangebracht.
De berijdbare slijtlaag wordt aangebracht. Deze 
wordt onmiddellijk vol en zat ingestrooid met 
vuurgedroogd kwartszand.
Het parkeerdak wordt als laatste voorzien van een 
gepigmenteerde finish.

Ruimte is schaars waardoor ’t efficiënt benutten van iedere vierkante centimeter steeds meer van belang is. Daken worden bijvoorbeeld multifunctioneler. Zo koos Ma°Mu architecten bij de bouw van de Porsche garage in Wommelgem voor een geïsoleerde dakparking met het Triflex ProPark variant 1-systeem. Het betreft een oppervlakte van 1100 m2. De uitvoering van het geïsoleerd parkeerdak vond plaats in drie maanden.

De producten zijn lichter in gewicht dan beton en de dakdichting zit bovendien in het zicht, wat een groot voordeel is bij toekomstig onderhoud.  Mocht er ooit schade zijn, hoeven ze helemaal niets open te breken.  De mogelijke belasting ligt hoger en de tapgaten zijn mee ingegoten wat een mooie afwerking geeft.  Bovendien kan men sneller aan een project doorwerken omdat de weersomstandigheden het werk minder beïnvloeden,” dixit Triflex.

Triflex stelt ook dat de prijs van de producten iets hoger ligt maar op lange termijn kan men de meerprijs terugwinnen door de lagere onderhoudskosten.

Deel dit artikel:
Onze partners