Gewikt en gewogen: Leen De Bruyn over de nieuwe L-door garagepoorten

L-door lanceerde onlangs twee nieuwe sectionale poorten. Vernieuwend aan het concept is dat gevel en poort één geheel vormen. Wij vroegen aan architecte Leen De Bruyn wat haar ervaringen met het product zijn. Zij gebruikte het immers voor haar eigen woning in Aalst.
L-door lanceerde onlangs twee nieuwe sectionale poorten. Vernieuwend aan het concept is dat gevel en poort één geheel vormen. Wij vroegen aan architecte Leen De Bruyn wat haar ervaringen met het product zijn. Zij gebruikte het immers voor haar eigen woning in Aalst.
 

 

Waarom hebt u voor dit product gekozen? Wat gaf de doorslag?

Ik wou een bekleding op mijn poort die kon doorlopen over een raampartij en daar zou dienst doen als borstwering. Het was belangrijk dat de bekleding deels 'transparant' was zodat we er konden door kijken van binnen naar buiten, maar de privacy omgekeerd toch gegarandeerd bleef.

Hoe stonden de aannemer en de bouwheer tegenover deze keuze?

Aannemer L-door is onmiddellijk met Renson gaan praten over de details en is met een voorstel langsgekomen. Het was exact wat ik wou.

Wat zijn achteraf gezien de sterke punten van het nieuwe product?

De naadloze overgang van poort naar gevel is prachtig uitgevoerd!

Zijn er bepaalde elementen of details die nog voor verbetering vatbaar zijn?

Neen.


 

Zijn er bepaalde dingen waar een architect rekening moet mee houden als hij/zij dit product wil gebruiken in een project?

De ruwbouw moet aangepast zijn, dus er kan best op voorhand gekeken worden waar welke bekleding moet komen. De details worden door L-door verzorgd. 

Voor welk type projecten is dit product vooral interessant en voor welke projecten minder interessant?  

Volgens mij is het interessant voor alle soorten projecten waar sectionaalpoorten van toepassing zijn.

Ligt de prijs van dit product hoger of lager dan traditionele alternatieven?

De poort zelf kost niet méér, de meerprijs is dus de bekleding die er bovenop komt. Maar die meerprijs weegt niet op tegen het esthetisch aspect van poort en gevel in één materiaal en in één vlak, naadloos.
Ik denk dat er ook een iets zwaardere motor op de poort moet, gezien het gewicht van de aluminium lamellen.


 
Deel dit artikel:

Onze partners