Contactformulier

Gijbels (nv Mathieu Gijbels)

Van eerste fundering tot oplevering in amper zes maanden

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Bouwbedrijf Mathieu Gijbels leverde recent de gloednieuwe site van BMW A&M Dilsen-Stokkem op. De eerste fundering werd gelegd op 1 juli 2024 en amper zes maanden later is het gloednieuwe pand volledig afgewerkt en klaar voor gebruik. Het project omvat een moderne showroom, kantoren, een terras, een werkplaats, een magazijn en een ruime parking. BMW A&M Dilsen-Stokkem had een strakke deadline en een duidelijk doel: een state-of-the-art locatie die aansluit bij het premium karakter van het merk.

De recent opgeleverde site in Dilsen-Stokkem is een volgende stap in de ambitie van BMW (A&M Group) om klanten nog beter te bedienen. Het bedrijf koos voor de nieuwe site, op vier kilometer afstand van de vorige locatie, vanwege een groeiende vraag en om een optimale dienstverlening te kunnen blijven garanderen. De nieuwe locatie ligt langs het gekende bandenpunt.

Klantbeleving centraal

De nieuwe BMW-concessie is een van de eerste in België binnen het gloednieuwe en innovatieve ‘Retail.Next design’. Dat concept is een benadering die gericht is op klantgerichtheid, flexibiliteit, duurzaamheid en eersteklas premium ervaring. Deze aanpak is niet alleen gebaseerd op een nieuw ontwerp van de showroom, maar richt zich ook op nieuwe processen en digitale tools. Het concept is gebaseerd op een naadloze ‘phygital’ (fysieke en digitale) betrokkenheid waarbij klanten en producten centraal staan. 

Deze moderne faciliteit, gerealiseerd door bouwbedrijf Mathieu Gijbels en naar een ontwerp van MaMu Architecten uit Hasselt, biedt een breed scala aan BMW- en MINI-voertuigen, maar fungeert daarnaast ook als een ruimte waar klanten kunnen genieten van een uitgebreide lifestyle-ervaring.  We zijn trots dat we met dit project hebben bijgedragen aan de ambities van BMW A&M Dilsen-Stokkem”, besluit Dave Beuten, algemeen en operationeel directeur bij Mathieu Gijbels.

Oplevering na slechts zes maanden

De bouw startte op 1 juli 2024 en moest tegen het einde van het jaar voltooid zijn om begin  2025 klanten te kunnen ontvangen voor het autosalon. Om de ambitie van BMW A&M Dilsen-Stokkem waar te maken, speelde bouwbedrijf Mathieu Gijbels een sleutelrol. De Voordenkers realiseerden een volledige nieuwbouw op de site, waarbij de focus lag op een minutieuze voorbereiding, snelheid, kwaliteit en een vlotte coördinatie tussen alle betrokken partijen.

Een nieuwbouw opleveren in zes maanden tijd lijkt normaal, maar dat is het eigenlijk niet", vertelt Beuten, "De strakke deadline vormde zeker een uitdaging. Dankzij een gedetailleerde planning en een hechte samenwerking met BMW A&M Dilsen-Stokkem en Mamu Architecten, konden we die uitdaging echter in snel tempo tot een goed einde brengen.” 

Een feestelijke opening

Om de opening van de nieuwe locatie te vieren, organiseerde BMW eind januari een VIP-opening voor klanten, waarbij de showroom voor één dag het decor vormde voor een autosalon. BMW-liefhebbers konden kennismaken met de nieuwste modellen in een luxueuze setting. Intussen is de site geopend voor het grote publiek.

Bron Mathieu Gijbels

  • Deel dit artikel

Onze partners